čtvrtek 4. února 2016

Olympiáda a závody ~ Olympics and races

V lednu jsem si zazávodila a taky byla na olympiádě. Ale na který??

In January I raced and visited one Olympics. But which ones??



Na tý klasický olympiádě jsem zatím nebyla. Ale zato jsem měla možnost jet na zimní Olympiádu dětí a mládeže 2016 (ODM), která se konala v Ústeckém kraji. Už jsem na jedné 'dětské' olympiádě byla, a to v roce 2009 v Táboře, jako sportovec.. Za plavání. Nyní jsem se ale podílela jako novinář! Český olympijský výbor organizoval program 'Mladí novináři', kam jsem se přihlásila a následně jsem byla vybrána, z čehož jsem byla samozřejmě nadšená.. Ale i nervózní, protože po krátkém stalkingu facebooku mi všichni ostatní účastníci přišli mnohem zkušenější.

Nakonec to dopadlo nad mé očekávání. Bydleli jsme v hotelu Hřebíkárna na kraji Chomutova, a odtud jsme každé ráno vyráželi na sportoviště. Já jsem stihla Klínovec (alpské lyžováni a snowboarding), Cínovec (biatlon a běžky) a dvakrát Most (rychlobruslení a krasobruslení). Odborně nás vedl Ondřej Trunečka, šéfredaktor sportu na iDnes.cz, který nám radil ohledně psaní článků a opravoval stylistické chyby a tak. Neocenitelné rady nám také poskytlo několik dalších novinářů na několika workshopech, například i Tomáš Macek, legenda mezi sportovními novináři.. 

Takže jsem napsala a publikovala své první články! Dokonce se jeden dostal i na iDnes.cz, což mě také velmi těší!

http://oh.idnes.cz/olympiada-deti-a-mladeze-0wr-/sport_oh.aspx?c=A160121_151131_sport_oh_ot#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=sport&utm_content=main (feeling so famous)

http://odm.olympic.cz/clanky/346-nejlepsi-rychlobruslari-se-radeji-skamaradili-nez-aby-prozivali-typickou-rivalitu-dvou-nejvetsich-ceskych-mest

Atd.

Ale samozřejmě to nebylo jen o psaní. Potkala jsem super lidi, takové, kteří mi třeba první semestr v nové škole docela chyběli. Za ten necelý týden jsme se spřátelili, hodně toho napovídali, najedli se koláčků v press centrech, vypili teplých čajů a vážně se mi nechtělo odjíždět pryč..

Do Prahy jsem ale zpátky musela. V sobotu (23.1.) mě čekala plavecká liga družstev v Praze na Radlicích - na mém novém domácím bazéně. (haha) Po 10+ letech strávených v USK mě paní Passerová propustila do Motorletu, takže jsem se po roce také vydala na závody. Plavala jsem znaky, to bylo nicmoc, a pak ještě 100m kraul ve štafetě (1:05), 400m (4:53) a 800m kraul (10:14). Takže takový lepší trénink, poněvadž, upřímně, na ODM moc prostoru (nebo lépe řečeno žádný) na trénování nebylo..

V úterý (26.1.) jsem závodila na atletických veřejkách v hale na Stromovce. Docela jsem se těšila, i když jsem to šla z plného tréninku a žádný supr výkon nečekala, čas 4:45 na 1500m mě moc potěšil! Jen 0,4s za osobákem v hale, v lednu.. 

Ještě jsem si na 2 dny skočila na plavecké soustředění do Nymburka s Motorletem. Už jsem v Nymbáči dlouho nebyla, ale to jídlo co se tam vaří.. ten jídelníček už musí být posledních 50-100 let stejný.. Aneb za posledních 10 let co tam jezdím je stále maso k obědu, maso k večeři, a jinak nemáte moc šanci se pořádně najíst.. 

Teď jsem s rodinkou na lyžích v Rakouska. Takže zase trochu volnější režim, sluníčko, snowboard, promočený kalhoty, fajn jídlo, Almdudler, sníh (trochu), hádání se se sestřičkama, hraní (retardovaného) UNA a tak, obecná pohodička.

Ale, k nějakým novinkám - už za necelý měsíc pojedeme s Danem na výlet! (pro ty, kteří berou triatlon vážně a třeba by si mysleli, že mám moc volna: za necelý měsíc pojedeme na soustředění!) Hádejte kam! (nápověda: do megazemě až za velikou louží)

Kdo to uhodne získá zlatého bludišťáka!!!
Přeji hezký únor a hodně sněhu!!
Terka

No, I have not been to the 'normal' Olympic Games yet. But I was able to take part at 2016 Czech Winter Kids Olympic Games. I have competed in these games as a swimmer in summer 2009, but this time I went there as.. A reporter! Czech Olympic Comitee introduced a programm called 'Young Reporters', and so I decided to apply.. And I was one of the chosen ones! I was incredibly happy and looking forward, but on the other hand, after a few minutes of stalking the other participants on Facebook I felt so unexperienced in comparison with them..

But it surprised me a lot. We were living in apartments at the edge of Chomutov (a city in North Bohemia) and I managed to see snowboarding and alpine skiing at Klínovec, biathlon and cross country skiing at Cínovec, and speedskating and figure skating in Most. A few great Czech journalists were helping us with writing skills and managing the interviews and so on.. 

So I gained many new skills and also wrote and published few articles! I also had one article published on one of the biggest Czech internet sites, so I was really happy. They are all in Czech, but if you want to have a look..

http://oh.idnes.cz/olympiada-deti-a-mladeze-0wr-/sport_oh.aspx?c=A160121_151131_sport_oh_ot#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=sport&utm_content=main (feeling so famous and full of skills)

But it wasn't all about writing. I met great friends, kind of people I missed at school last semester. In less than a week we got pretty close, drank a lot of hot tea together, ate many cakes in press centre, talked for hours and then I was just sad to leave them all. 

Anyway, I had to go back to Prague for a swimming meet on Saturday (23.1.). I raced after a one year, now for another swimming club - I switched clubs after more than ten years! So I swam some backstrokes (no special times), 100m freestyle as a second leg of 4x100m relay at 1:05, 400m freestyle 4:53 and 800m freestyle at 10:14. So nice Saturday training - I mean, there was not much time (OK, there was no time) for training) the week before at the Czech Winter Kids Olympic Games so I did not take the results so seriously.

On following Tuesday (26.1.) I ran 1500m indoors clocking 4:45. Not bad for January, considering the fact I was just 0.4s away from my indoors PB! So I was satisfied with that.

I also traveled to Nymburk for a 2-days swimming training camp. Funny thing is that I have been there so many times for a training camp in last ten years and the food there never changed. It is pretty simple: meat for lunch, meat for dinner, otherwise you will not feel filled. Or you will not stop feeling hungry..

Now I am enjoying a week of snowboarding with my family in Austria. So it is an easier week, containing a lot of sun, snow (at least a bit), snowboarding, wet pants, Almdudler, fighting with my younger sisters, playing retarded card game called UNO and many more pleasant things.

Anyway. Back to the future! Guess where me and Dan will go next month for a trip! (for people thinking I am too reckless athlete that I am going for a trip: Guess where me and Dan will go next month for a training camp!) Hint: huge country across the pond.

Everybody guessing right will get a great feeling of having secretely a bit of talent of Sherlock Holmes!
Have a beautiful February and I wish you a lot of snow!

Terka



Paní novinářka (teda skoro)
A journalist (or something pretty close)




Naše super partička (plus pár dalších..)
Best folks (plus a few missing folks)





Rychlo- a kraso- bruslení
Speed and figure skating



Šťastný ponožky opravdu pomáhají
Happy socks always help, right




Až tolik sněhu v Rakousku by jeden ani nečekal..
So much snow in Austria - that is really hard to expect


Momentální mega záhul!

These crazy hard workouts going on right now!

4 komentáře: